onadto drukarnie zajmują się także produkowaniem wizytówek, czasopism, ulotek czy nawet kalendarzy. W zależności od rodzaju wykonywanego druku, konieczne jest odpowiednie przygotowanie pliku z projektem. Najczęściej korzysta się z tak zwanego druku cyfrowego, który pozwala na bezpośrednie drukowanie z przenośnika cyfrowego. Aby skorzystać z usług drukarni stacjonarnej wystarczy więc przynieść odpowiedni projekt przeznaczony do wydruku i poinstruować pracowników na jakim efekcie końcowym nam zależy. W przypadku drukarni internetowych konieczne jest złożenie zamówienia online poprzez wypełnienie formularza i przesłanie pliku przeznaczonego do druku. W przypadku bardziej skomplikowanych wydruków konieczne jest ustalenie z drukarnią szczegółów dotyczących realizacji, zwłaszcza przy wykorzystywaniu druku offsetowego.
Sprzęt wykorzystywany w drukarniach
Drukarnie, aby oferować dany zakres usług, muszą być zaopatrzone w odpowiedni sprzęt umożliwiający wykonywanie poszczególnych rodzajów druku. Bardzo często drukarnie korzystają z odpowiednich maszyn przeznaczonych do wykonywania konkretnej usługi drukarskiej. Można wyróżnić więc maszyny foliujące, cyfrowe, naświetlające czy też maszyny offsetowe. Ponadto drukarnie mogą posiadać także maszyny wycinające czy rolowe. Każdy rodzaj sprzętu obecnego w drukarni ma swoje własne zastosowanie. Im więcej różnego rodzaju maszyn posiada dana drukarnia, tym szerszy jest jej zakres świadczonych usług drukarskich. Podstawowymi maszynami przeznaczonymi typowo do drukowania są maszyny cyfrowe oraz sprzęt wykorzystywany do drukowania offsetowego, czyli maszyna naświetlająca oraz maszyna offsetowa. Zaplecze techniczne drukarni może więc być bardzo rozbudowane pozwalając tym samym na wykonywanie i realizację wielu różnego rodzaju wydruków, zarówno przy niskich jak i bardzo wysokich nakładach lub przy standardowych, jak i wielkoformatowych wydrukach.
Zakres usług oferowany przez drukarnie
Drukarnie posiadają szeroki zakres usług poligraficznych. W zależności od posiadanego sprzętu, oferty poszczególnych drukarń mogą się nieco różnić, ale mimo to można wyróżnić dwie podstawowe metody druku – cyfrowy i offsetowy. Usługi oferowane przez drukarnie pozwalają na wykonywanie druków standardowych oraz wielkoformatowych, a także wymagających większego nakładu. Ponadto drukarnie zajmują się także usługami introligatorskimi, czyli takimi, które mają na celu obróbkę materiałów po wydrukowaniu. Przykładowymi produktami, których wykonaniem zajmują się drukarnie, są wizytówki, ulotki, kalendarze czy plakaty. Drukarnie zajmują się także drukowaniem książek, czasopism oraz magazynów. Zakres usług oferowanych przez drukarnie jest więc bardzo szeroki, a świadczone usługi poligraficzne oraz introligatorskie są wysokiej jakości dzięki używanym sprzętom technicznym. Z usług drukarni korzysta wiele osób, zarówno przedsiębiorców, jak i indywidualnych klientów. Drukarnie często dostosowują się do wymagań poszczególnego klienta, jeśli chodzi o wykorzystywane materiały oraz format.
Rodzaje usług oferowane przez drukarnie
Drukarnie posiadają szeroki zakres usług poligraficznych. W zależności od posiadanego sprzętu, oferty poszczególnych drukarń mogą się nieco różnić, ale mimo to można wyróżnić dwie podstawowe metody druku – cyfrowy i offsetowy. Usługi oferowane przez drukarnie pozwalają na wykonywanie druków standardowych oraz wielkoformatowych, a także wymagających większego nakładu. Ponadto drukarnie zajmują się także usługami introligatorskimi, czyli takimi, które mają na celu obróbkę materiałów po wydrukowaniu. Przykładowymi produktami, których wykonaniem zajmują się drukarnie, są wizytówki, ulotki, kalendarze czy plakaty. Drukarnie zajmują się także drukowaniem książek, czasopism oraz magazynów. Zakres usług oferowanych przez drukarnie jest więc bardzo szeroki, a świadczone usługi poligraficzne oraz introligatorskie są wysokiej jakości dzięki używanym sprzętom technicznym. Z usług drukarni korzysta wiele osób, zarówno przedsiębiorców, jak i indywidualnych klientów. Drukarnie często dostosowują się do wymagań poszczególnego klienta, jeśli chodzi o wykorzystywane materiały oraz format.